31-08 villamayor del rio>Villafranca Montes de Oca

23 april 2020 - Deventer, Nederland

18km

Vannacht gelukkig geen last van bedwantsen gehad. Wel was het een erg koude nacht en door de keiharde matras na 2 uur vannacht bijna niet meer geslapen. Vanmorgen om 7 uur weggelopen en na 5 kilometer in het volgende dorpje ontbeten met koffie en een broodje tortilla de route wordt wel vlakker maar nog steeds mooie uitzichten met afgemaaide velden en gieren die rondzweven. Onder weg leuke mensen ontmoet waaronder 2 dames uit de USA. Voor hun was het de eerste dag en dat was te zien ook,alles was spiksplinternieuw en brandschoon. Zij vonden ons al hele pelgrims na 2 weken op de camino en dat vonden we eigenlijk zelf ook wel. Dus we hebben ze uitgelegd hoe het werkt met de wegbewijzering en zo. Onder het wandelen vond ik ze wel erg aanwezig en druk dus ik heb ze lekker laten gaan. En heb de rust opgezocht. Aangekomen in Villafranca Montes de Oca realiseerden we ons dat we of hier moesten blijven of nog 13 kilometer door tot de volgende herberg. Toen we langs een b&b kwamen en zagen dat ze daar 2 persoons kamers hadden was de keus snel gemaakt....geen snurkende mannen dit keer. Geen gehannes met slaapzakken. En een eigen badkamer. Met naar later bleek een bed! Eenmaal geïnstalleerd ging ik natuurlijk mijn welverdiende biertje halen in de bar. En wie komt er aan gelopen? Robert....hij had 30 kilometer gelopen om met ons samen te eten en de avond door te brengen.
vanavond een pelgrimsmenu gehad die ditmaal super goed was. Meer een koningsmaal dus. Morgen een route van 25km dus om 6 uur op.
Slaap lekker en tot morgen!