26-9 salceda>lavacolla 17km

23 april 2020 - Deventer, Nederland

Vanmorgen ontbeten in een barretje dicht bij de herberg,koffie en croissant met jam. Daarna op pad gegaan in het donker en direct verkeerd gelopen. Na enig zoeken de juiste weg gevonden. Het was nog heerlijk rustig want de laatste-honderd-kilometer-camino-lopers-met-kleine-rugzakjes houden ook niet van vroeg op staan. Bij de eerste stop trof ik Audrey uit Canada. Na de koffie een tijdje gezellig samen gelopen. Tot ik een dame trof uit Duitsland die de laatste 100km loopt met haar vader van 75 jaar! Daar nog even mee gekletst en toen weer in mijn eigen tempo verder gegaan. De route ging weer door veel natuurschoon. Hoge eucalyptus bomen en dikke eiken en paden uitgehakt in de rotsten. En langs het vliegveld van Santiago. En hier en daar bij luxe vila's mooie palmbomen. Omdat het erg warm was heb ik besloten om 10km voor Santiago het voor vandaag voor gezien te houden en een slaapplek te zoeken. Morgen dus de laatste 10km. Vanavond wezen eten met een dame uit Nederland en een dame uit Australië. Morgen delen we in Santiago samen een 3 persoons kamer. Morgenochtend tegen half 8 vertrek ik voor de laatste 10km naar Santiago. Tot morgen!