25-9 Melide>salceda 27km

23 april 2020 - Deventer, Nederland

Vanmorgen om 7uur vertrokken bij volle maan. De route ging door een groot bos. Het was nog vrij rustig op de route. Na de eerste 3km bij een barretje gestopt voor koffie en tortilla. Een stel uit Finland die ik al vaker heb ontmoet zat er er ook. En ze hadden een kado'tje voor me. Ik heb vorige week een handdoekje laten liggen in een herberg waar we op de zelfde zaal sliepen. Ze hadden hem herkend en voor me mee genomen. Na de koffie verder gelopen en een alternatieve route gepakt. Die was weliswaar wat verder maar ging door een schitterend natuurgebied met grote lekker geurende eucalyptus bossen. En het was er bovendien lekker rustig. Want de honderd-kilometer-camino-lopers-met-kleine-rugzakjes, houden niet van omlopen. Het was al met al een hele mooie maar een lange dag. Vandaag een tijdje opgelopen met een Nederlandse dame en een Australische dame. Verder helaas geen bekenden gezien vandaag. Morgen de laatste echte wandeldag. In totaal heb ik nu nog ongeveer 27km te gaan. Morgenmiddag stop ik 4km voor Santiago om dan donderdagmorgen op mijn gemak Santiago binnen te lopen. Voor nu lekker slapen. Tot morgen.