1-9 Villafranca Montes de Oca>Cardeñuela Ríopico 20km

23 april 2020 - Deventer, Nederland

Heerlijk geslapen in onze 2 persoons kamer. Eigenlijk geen zin om op te staan maar toch om 7 uur vertrokken, met ieder een banaan en een gekookt ei, in de wetenschap dat er na 5 km een hippie zou staan met koffie en wat te eten. Aangekomen op de plek waren er totempalen en allerlei kunstwerken. Erg rustgevende plek hoor,maar geen koffie of iets te eten en al helemaal geen hippie te zien. De eerste kilometers gingen omhoog en waren zwaar maar gingen dwars door een schitterend bos en al videobellend met mijn ouders was ik boven voor ik er erg in had . En het uitzicht was weer erg de moeite waard. Na 12 kilometer eindelijk de eerste stop. Koffie con leche en een broodje tonijn. Mjammie wat was dat lekker! De kilometers daarna waren een beetje saai. Tot we in een dorpje kwamen waar een museum was. Daar schijnt het oudste menselijk skelet ooit gevonden te zijn in Europa. Museum bekeken maar helaas alles in het spaans beschreven. In het dorpje wat gegeten en gedronken en toen verder gewandeld. Vanaf daar ging het weer omhoog, en hoe! Losliggende Stenen, rotsen en een brandende zon....gevloekt heb ik! Het was of er geen eind aan kwam. Maar hoe groot was de beloning toen ik boven kwam! Weer een schitterend uitzicht en een voldaan gevoel ik had het hem weer geflikt! Helemaal klaar waren we nog niet. Op weg naar beneden raakten we de weg kwijt. Na een half uur dwalen eindelijk de route terug gevonden. De herberg die we vonden had een zwembad dus even lekker de gebaddert. Erg van genoten al was het water wel erg koud. Bed,diner,ontbijt en een zwembad voor 16.50€ daar word ik blij van. Morgen een korte etappe van 15km naar Burgos.
Burgos schijnt een mooie stad te zijn. Ik ben benieuwd. Tot morgen!