30-8 Cirueñe>villamayor del rio 25km

23 april 2020 - Deventer, Nederland

Vanmorgen om half 7 van start gegaan. Lisa had slecht geslapen omdat ze lekgeprikt werd door de muggen. Ik heb heerlijk geslapen maar voelde wel wat kruipen gisteravond. We zijn met zen drieën gestart. Gaisa uit Denemarken,Lisa uit Canada en ik. Gaisa is al bij de eerste stop afgehaakt zij kon niet verder door de blaren en nam de bus naar Belorado om daar een dokter te bezoeken. Lisa en ik zijn door gelopen. Bij het volgende dorpje snel wat gedronken, een kerk bezocht en daar troffen we Robert die we al een tijdje niet hadden gezien. Ook hij werd geplaagd door blaren en moest op zijn minst een dag rusten. Lisa had jeuk en rode plekken over haar hele lichaam en verging van de jeuk. De route was vlak en vandaag veel velden met zonnebloemen. Het was een prima temperstuur om te lopen. Aangekomen in villamayor del rio was het even zoeken maar uiteindelijk een bed gevonden. Daar werd me duidelijk waar ik de hele dag al bang voor was! Bedwantsen! We hadden ze allebei in onze slaapzakken. Dus dat werd ontsmetten geblazen. We hebben al onze kleren en slaapspullen moeten wassen. En onze rugzakken in een vuilniszak in de volle zon gelegd. Hopelijk zijn we er nu van af. Maar ik ben bang van niet. Gekke is dat ze mij niet gebeten hebben en dat Lisa er helemaal onder zit. We hebben nog een aantal mensen gewaarschuwd en ons laatste slaapadres ingelicht. Ook dat hoort er schijnbaar bij. Je weet dat het je overkomen kan. Toen ons onze kamer gewezen werd zag ik al heel snel een bekende slaapzak. De mannen uit Zuid-Afrika hadden voor de zoveelste toev keerallig de zelfde kamer. In de herberg werd een diner geserveerd voor 8 euro kleffe patat droge karbonade en salade. Niet bepaald lekker gegeten dus. Morgen maar zien waar de reis naar toe gaat. Tot morgen!