29-08 Ventosa>Cirueña 26km

23 april 2020 - Deventer, Nederland

Vanmorgen zonder ontbijt op pad gegaan en pas na 10 kilometer ontbeten dus het ontbijt smaakte dubbel ze goed. Het was een goeie wandeldag. Aanvankelijk wilde Lisa stoppen na 15 kilometer maar uiteindelijk besloot ze mee te lopen naar Cirueña omdat de temperatuur goed was. Helaas kwam toch de zon weer achter de wolken vandaan en werd het al gauw weer 30 graden. We hebben nu voorlopig de bergen achter ons gelaten en dat loopt wel een stuk makkelijker. Wel is er bijna geen beschutting en dat maakt dat de temperatuur erg snel oploopt. En als je dan een beschut plekje vind dan is die vaak bezaaid met rommel zoals plastic afval en wc papier Dus ook niet aantrekkelijk om te gaan zitten. Ja ook pelgrims kunnen beesten zijn. Overal langs de route staan hutjes om te schuilen voor noodweer. Helaas voor degenen die ze ooit nodig zijn, ze liggen vol met menselijke uitwerpselen. Uiteindelijk na 26 kilometer een slaapplek gevonden in een herberg waar ook diner geserveerd werd dus we hoefden de deur niet meer uit. Maar goed ook want we waren alle 3 erg moe. Het diner was erg goed. Aan tafel ontmoetten we de mensen uit Zuid-Afrika weer wat ook weer erg gezellig was. Omdat het vandaag een lange en vermoeiende dag was, hebben we besloten weer samen op pad te gaan en te kijken hoe ver een ieder gaat. Tot nu toe nog steeds geen blaren of andere ongemakken. Best opmerkelijk als je bekijkt wat voor hororvoeten ik al heb gezien. Voor nu brei ik er een eind aan want ik heb dit keer een heerlijk bed met een fijne matras dus ik ga lekker mijn oogjes sluiten. Tot morgen!