3-9 Burgos>Hontanas 31km

23 april 2020 - Deventer, Nederland

Vandaag was een productief dagje. Vanmorgen om 5:15u opgestaan en om 6u vertrokken. De eerste kilometers gingen door de stad burgos en dwars door een verkeersknooppunt. In mijn eentje loopt het toch een stuk makkelijker want nog voor 8 uur zaten de eerste 10 kilometer er op. Dus lekker café con leché met tortilla. Het was bewolkt en het waaide hard. Het leek er op dat het flink zou gaan plensen. Iedereen bereidde zich voor op de regen die in de verte al te zien was. Regenhoes over de rugzak. Regenpakken werden onderuit de tas gehaald zodat ze er snel bij konden. Af en toe sputterde het al wat, maar om de één of andere reden bleef de bui toch links van ons hangen. Dus het bleef gelukkig bij wat sputters. Al met al was het wel mooi weer om even lekker door te stappen. Maar als de zon tevoorschijn kwam liep het kwik in no time richting de 30 graden. Dus wel een heel klein voorproefje op wat komen gaat! De natuur veranderd nu iedere dag. De bergen zijn heuvels geworden en al lang niet meer zo groen. En je ziet eindeloze graanvelden. En veel roofvogels die rond zweven. De uitzichten blijven schitterend en daar geniet ik van. Tegen 2 uur kwam Hontanas in zicht. Hontanas is een klein dorpje dat in een dal ligt. Ik moest een flink stuk dalen om Hontanas te berijken. En dat betekent dat ik morgenochtend ook weer een flink stuk moet klimmen. Maar goed ik heb meer dalen gekend en ben er altijd weer uit geklommen😉 ik zeg tot morgen!