4-9 Hontanas>Boadillo del camino 28km

23 april 2020 - Deventer, Nederland

Vanmorgen na een ontbijt kort na 6en vertrokken. Net buiten Hontanas had ik mezelf een beetje in de nesten gewerkt. Ik volgde netjes de routebordjes en via een smal pad ging ik naar boven. Tot ik links van mij beneden een aantal lampjes heen en weer zag dansen. Al snel realiseerde ik me dat ik waarschijnlijk per ongeluk een alternatieve route had genomen. De alternatieve routes waarvan ik er al meerdere had gevolgd zijn vaak mooi maar overdag al moeilijk begaanbaar. Laat staan smorgens in het donker. Daarbij kwam dat het geregend had dus het was flink glibberig. Gelukkig heb ik een goede hoofdlamp waarmee ik had pad goed kon overzien. Toch was het bijzonder om daar helemaal alleen te lopen en helemaal niet beangstigend. Na zo'n 3 kwartier het pad te hebben gevolgd kwam ik uit op een asfaltweg. De traditionele route die vervolgens langs een schitterende ruïne van het klooster van san anton uit de 14e eeuw. Tegenover de ruïne was een barretje met prachtige muziek van een alleraardigste man. Daar genoten Van een kop koffie en een praatje gemaakt. Een van de mooie dingen van de camino zijn de ontmoetingen met mooie en bijzondere mensen. Nog even een selfie met de beste man en toen mijn weg vervolgd. Na een paar km een heel mooi plaatsje met 2 prachtige kerken die helaas zo vroeg in de ochtend niet te bezichtigen waren. Er waren een paar barretjes in dat dorp waar ik wat had kunnen eten. Had ik het maar gedaan! Het bleek de laatste gelegenheid van de route van vandaag te zijn. Gelukkig had ik wel ontbeten en had ik nog een cupcake in mijn rugzak van gisteren. Na dat dorp ging het omhoog. Ruim een kilometer lang met een helling van 12%. Klimmen vind ik nog steeds niet leuk. Maar het gaat me steeds beter af. Bij een oud kerkje waar een herberg in gehuisvest was gevraagd of ze ook eten verkochten maar dat was helaas niet het geval. Wel kreeg ik heel lief 2 stukken stokbrood met worst van de aardige man. Daar wel mijn watervoorraad bij gevuld en das maar goed ook want vanaf daar liep ik de laatste 8km in de zon en was er geen beschutting tot ik op mijn eindbestemming aan kwam. Ik had vandaag wat last van buikloop en omdat ik heel heel heel nodig moest heb ik de eerste herbeg genomen die ik tegenkwam en na later bleek, niet de beste. Morgen een route van 24km ik hoop dat dan mijn buik wat beter voelt.
Voor nu ga ik lekker slapen. Tot morgen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl