2-9 Cardeñuela Ríopico >Burgos 15

23 april 2020 - Deventer, Nederland

Vandaag geen uitgebreid verslag...na een korte wandeling van 15 kilometer waarvan de helft door Burgos zelf liep,zijn we aanbeland in hartje Burgos. We slapen in een grote herberg met een paar honderd slaapplaatsen. Na aankomst samen de kathedraal van burgos bekeken. Heel indrukwekkend. De tortelduifjes, ja Lisa en Robert lijken elkaar leuk te vinden en hebben alleen nog oog voor elkaar, zijn daarna het bed in gedoken en ik heb gedoucht en wat boodschapjes gedaan. En gezelschap op het terras op gezocht. Morgen ga ik weer alleen verder en laat Romeo en Juliet maar even voor wat ze zijn. Morgen gaat de route de meseta op. De meseta is een hoogvlakte van zo'n 180km ....saaie paden tussen graanvelden. De Spanjaarden zeggen dat het op de meseta 9 maanden winter is en 3 maanden hel. In die 3 maanden zit ik nu. Dus de komende 10 tot 12 dagen is het afzien met temperaturen tot 38 graden.
Morgen om half 6 gaat de wekker af dus ik ga lekker slapen nu....tot morgen!