28-08 logroño/Ventosa 20km

23 april 2020 - Deventer, Nederland

Vanmorgen wat later vertrokken vanuit logroño omdat het ontbijt pas vanaf kwart voor 7 werd geserveerd. Het ontbijt was erg lawaaierig dus snel wat gegeten en om kwart over 7 vertrokken. Vanaf de herberg was de route soms wat onduidelijk. Maar al had ik het gewild, verdwalen is bijna onmogelijk. Als ik ook maar iets twijfelde was er telkens wel een spanjaard die me de weg wees. 1 keer stond ik op een kruispunt te twijfelen en hoorde ik iemand fluiten. Toen ik op keek zag ik een man in zijn blote bast op een balkon staan. Eerst in het spaans maar toen hij zag dat ik hem niet begreep schreeuwde hij, that way! You have to go that way! ik bedankte hem met een opgestoken duim en ging in de juiste richting. Logroño is een mooie,goed onderhouden maar grote stad. Dus het duurde ruim 1 1/2 uur eer ik de stad uit was.
De tocht was gelukkig aardig vlak dus ik hoefde niet te klimmen..... Na 12 kilometer in Navarette pas de eerste stop. Cafe con leché en tortilla natuurlijk. Daar besloten nog maar 8km te doen tot Ventosa en daar een slaapplek te zoeken. In Navarette nog even snel de kerk bezocht en toen door. Net na Navarette trof ik Lisa uit Canada. Zij was de dame waarover ik eerder vertelde. Die uitgeput was en zonder water zat. We hadden een erg leuk gesprek en voor we het wisten waren we in Ventosa. Maar goed ook want het was inmiddels 36 graden. Daar aangekomen een heel leuke herberg gevonden, een wasmachine gedeeld met Lisa. Gedoucht en een biertje gedaan met 2 stellen uit Zuid-Afrika. En later met lisa een pelgrimsmenu gedeeld. Nu deel ik het bed met haar. Voor de klikspanen onder jullie, Urs weet er van. Zij ligt boven en ik onder. De route was over het algemeen wat saai maar ik had een leuke dag.
Morgen gaat het verder naar Cirueña ongeveer 25km. Tot morgen!