27/8 Estella/logroño 28km

23 april 2020 - Deventer, Nederland

Vanmorgen om half 7 vertrokken. Hier in Spanje is het dan nog donker. Vanmorgen voor het eerst dankbaar gebruik gemaakt van mijn hoofdlampje. Het was heel bijzonder om te zien hoe voor me de maan scheen op een manier zoals ik hem nog niet gezien had En achter mij de zon op kwam. Ik heb geprobeerd er een foto van te maken. De ochtend was weer veel klimmen en dalen na zo'n 5 km de eerste stop en mijn ontbijtje, koffie en tortilla en een croissantje. Het weer was goed en de temperatuur aangenaam. Het vele klimmen betekent natuurlijk ook mooie uitzichten. En daar kan ik nog steeds geen genoeg van krijgen! Al om half 12 was ik na 20 kilometer in Viana,waar ik aanvankelijk zou blijven. Maar besloten dan toch maar door te gaan naar logroño 8km verderop in de hoop dat ik dan niet te laat was voor een slaapplaats. Dus even de voetjes laten luchten en de sokken drogen en een stevige lunch, voldoende water in geslagen en weer verder Die laatste 8 kilometers waren zwaar! Het was bloedheet er was geen zuchtje wind en nauwelijks beschutting!
Het probleem van mijn schoenen en pijnlijke voeten lijkt te zijn opgelost! Vanmorgen tijdens het aantrekken had ik een helder moment en heb ik mijn veters voorin wat minder strak gedaan. Dat voelde gelijk al een heel stuk beter! Ik glij nu wel wat meer in de schoenen maar het levert tot nu toe nog geen blaren op. Ik blij en mijn voeten blij! De herberg was helaas al vol dus ik slaap vandaag in een zaal van de kerk op de grond. Heb er wel een diner en ontbijt en dat voor een donativo zoals dat hier heet. Morgen bij het verlaten van het gebouw mag ik een donatie doen. Morgen wordt het hier 36 graden dus weer een kortere etappe .