25-8 puenta la reina /estella 22km

23 april 2020 - Deventer, Nederland

Het begint allemaal routine te worden....vanmorgen half 6 opgestaan, ontbeten en om half 7 vertrokken. Na een klein uurtje wandelen moest ik nodig naar toilet. Bij een klein barretje aangekomen dacht ik dat daar dan even te doen en dan ook maar een lekkere café con Leche te drinken. Maar er bleek een feestje aan de gang te zijn en het was dus niet zo dat ze Al open waren maar dat ze NOG! open waren. Een stel lallende Spanjaarden stonden ruzie te maken en waren erg vervelend. snel de koffie gedronken en verder gegaan zonder te plassen. Dit dus maar gedaan net buiten het dorp. Wildplassen was voor mij een nieuwe wereld maar het gaat me steeds beter af!
De eerste kilometers gingen weer stijl naar boven maar het kost me steeds minder moeite. Verder was dit een aardig vlakke etappe. Na 22 km om half 2 aan gekomen in Estella. Bed gezocht en gevonden gedoucht en de was gedaan.....uurtje uitrusten en hier en daar een praatje maken. Erg leuk om iedere dag toch weer de zelfde mensen te treffen en 's avonds of onder weg even te kletsen of spontaan een pelgrimsmenu te gaan eten.
Ik spreek mensen van over de hele wereld USA, Australië,Zweden,duitsland,thailand maar in die week dat ik nu onderweg ben.....nog maar 1 Nederlands stel tegengekomen die duidelijk geen behoefte hadden in een gesprek.
Vanavond op goed geluk een pelgrimsmenu besteld in een restaurant waar zoals gewoonlijk niemand ook maar 1 woord Engels spreekt. En ik spreek natuurlijk geen woord Spaans.....behalve uné café con leche haha
Nu lekker slapen en morgen weer vroeg op...tot morgen!