24-8 Pamplona/puente la reina 22 km

23 april 2020 - Deventer, Nederland

Vanmorgen om 6 uur opgestaan en om half 7 vertrokken. Omdat er bij de herberg geen ontbijt werd geserveerd heb ik na zo'n 3 kwartier gewandeld te hebben mijn eigen ontbijtje gemaakt. Het voelt goed om nu alleen onderweg te zijn. Nu ik alleen loop en dus mijn eigen tempo aan houdt gaat het allemaal een stukje beter. Ik zie meer en geniet weer. De route ging de eerste pakweg 7 kilometer stijl naar boven vanaf daar ging het wat op en neer. Na het hoogste punt ging het stijl naar beneden. Wederom een pad met uitstekende rotsen en losliggende stenen. Wat ben ik blij dat ik goede stokken heb en stevige schoenen . Op mijn weg naar beneden zag ik een man lelijk door zijn enkel gaan. Ik denk dat ik zo'n 17 kilometer afgelegd heb. Aangekomen in puenta la reina. Een bed geregeld, gedoucht en de was gedaan. Ik hoor ze hier allemaal klagen over de knieën en bovenbenen door het afdalen.....gelukkig heb ik dat soort ongemakken nog steeds niet. Alleen mijn voeten juigen het bijna uit als ik smidags een herberg gevonden heb. Vandaag slaap ik in een albergue municipal. 5 euro voor alleen een bed. Op een zaal met dit maal 15 personen.
Vandaag geen pelgrimsmenu maar een maaltijd salade,broodjes met tonijn en een pudinkje uit de supermarkt.
Morgen een route van ongeveer 22 kilometer met weer veel hoogte verschillen. Het blijft een fantastische belevenis.