23-8 subiri/pamplona 23km

23 april 2020 - Deventer, Nederland

Even iets over de dag van gisteren. Al bij het opstaan gistermorgen wist ik dat het niet goed zat. Ik was wat in de war en mijn lichaam voelde niet goed en Eigenlijk was ik het liefst naar huis gegaan. Onzeker, Bang om weer wat te vergeten bij vertrek.....mijn routeboek is in de bus blijven liggen, mijn oordoppen liggen in st jean pied de port, en mijn toiletspullen zijn in roncevalles achter gebleven hoe chaotisch kun je zijn!! Na het ontbijt met koffie en tortilla knapte ik weer wat op. De wandeling was onverwacht weer loodzwaar. De groep waarmee ik liep zijn jong en gezond en lopen een stukje sneller dan ik. En dat ik ze beslist bij wilde houden heeft me uitgeput. Bij aankomst gistermiddag in Pamplona was het zoals iedere dag tot nu toe. Een bed regelen, slaapzak op bed en de rugzak in een hoek en op zoek naar bier. Na het bier en de douche zijn we een pelgrimsmenu gaan eten waar sangria bij werd geschonken. De rest van de groep heeft daarna nog wat gedronken in de stad maar voor mij was het klaar...totaal uitgeput ben ik in bed gedoken. Vandaag heb ik besloten afscheid te nemen van de groep. Een dag rust te nemen en morgen op mijn eigen tempo verder te gaan.... Ik zal ze gaan missen want het zijn fantastische mensen. Maar het geeft me rust om op mijn eigen tempo verder te gaan. En....zonder bier of alcohol! Dus vanmorgen samen uit de herberg in Pamplona vertrokken en na 5 kilometer in zizur mayor afscheid genomen en gun ik mezelf een dag rust.
Inmiddels zit ik aan mijn 2e koffie en heb ik een leuke herberg gevonden waar ik vanaf 12 uur terecht kan. Vanmiddag wat boodschapjes doen en verder voor de rest niets.... voorlopig maar eens wat beter voor mezelf zorgen want ik heb nog een dikke 800 kilometer te gaan tot finestere! Misschien komt er vanavond nog een update en anders tot morgen!