21-8 roncevalles/subiri 22km

23 april 2020 - Deventer, Nederland

20180821_073925(0)

Vanmorgen ontbeten in een nabij de herberg gelegen restaurant . Om half 8 vertrokken. De route zou volgens de geleerden een stuk beter moeten zijn maar dat was zeer zeker niet het geval. Het was weer veel klimmen en dalen op paden die bestaan uit losliggend grind en stenen. Vooral de laatste 3 kilometer waren moordend. Uitstekende rotsen met losliggend puin en steil naar beneden.

20180821_121034

De groep was inmiddels wat uit elkaar gevallen omdat ik wat minder snel kan klimmen dan de rest . Al moet ik wel zeggen dat het me verbaasd hoe veel makkelijker ik naar boven loop in vergelijking met de eerste dag. Op de laatste kilometers was er een vrouw die er helemaal door heen zat ze had geen water meer en was uitgeput. Ik heb haar wat water gegeven en een grote stoere man nam haar rugzak over en zeulde die samen met zijn eigen rugzak de berg af. Heel bijzonder om te zien wat mensen voor elkaar over hebben op de camino. Eenmaal in subiri was de groep snel weer compleet en hebben we er samen 1 gedronken op een terras.

20180821_115033

Morgen gaan we naar Pamlona de eerste grote stad die we aan doen. Wordt een warme dag met 33 graden. Nu lekker slapen. Tot morgen!