21-9 Fonfría>Aguiada 32

23 april 2020 - Deventer, Nederland

1. De morgen begon wat mistig de eerste 5km gingen stijl naar beneden. Na 5 km het eerste dorpje. Omdat ik al in de herberg had ontbeten was ik niet van plan hier te stoppen. Toch nog even snel een plasje doen en trof toen een dame uit Canada waar ik al regelmatig een paar uurtjes mee gelopen heb. Dus toch maar even samen een bakkie doen en dan op weg. Na 10km had ik de keus tussen een korte route door de bergen met veel klimmen of een lange maar vlakke route door de bossen langs het grootste klooster van spanje. Gekozen voor de wat langere route met de bedoeling een slaapplek te zoeken als ik moe was. Probleem was echter even dat ik niet goed gekeken had. Er waren namelijk geen herbergen langs deze route waardoor ik verplicht was de volle 32km te lopen vandaag. De route ging wat op en neer maar niet van die enorme klimpartijen zoals gisteren. Links van mij was voortdurend een riviertje. De route slingerde zich door prachtige bossen. Paden Langs rotswanden waar grote bomen met hun enorme wortels aan de rotsen leken te hangen. Door Kleine verlaten dorpjes waar een pieplein kerkje stond. Al met al die extra kilometers meer dan waard. Doordat ik een andere minder gebruikelijke route gekozen had was het lekker rustig. Ik denk dat ik over de hele dag 10 pelgrims gezien heb. De komende dagen gaat het in colonne naar Santiago. morgen vanaf Sarria wordt het heel druk op de camino. Ik kan bijna niet geloven dat ik over een dag of 5 in Santiago arriveer! De tijd is zo snel gegaan!