20-9 la Faba>Fonfría

23 april 2020 - Deventer, Nederland

Vanmorgen om half 7 vertrokken het ging direct stijl omhoog. Na 2km het eerste dorpje, daar op adem gekomen met koffie en Tortilla en daarna verder omhoog de eerste 4 kilometer 300 mtr gestegen ik heb er dik 2 uur over gedaan incl de pauze. Daarna dacht ik dat ik het ergste gehad had. Een stukje naar beneden en dan weer stijl omhoog telkens weer beloond met mooie uitzichten, maar het is een uitputtingsslag. De bedoeling was om vandaag 20km te lopen. Na 12km kwam er weer zo'n rotbult toen ik boven was. stroomden spontaan de tranen over mijn wangen. Na die bult had ik het helemaal gehad. Was uitgeput en wist dat ik vandaag niet veel meer kon lopen. Toch heb ik nog 4 kilimeter, die ook niet bepaald vlak waren, door gestrompeld naar Fonfría. Daar aangekomen, bed geregeld en eerst een half uur op bed gelegen om bij te komen en toen pas gaan douchen. De herberg waar ik slaap serveerde er een diner bij voor 9 euro. Nog niet eerder heb ik hier in Spanje zo goed gegeten. En veel! Rijst met doperwtjes en rundvlees. En een heerlijke soep vooraf. Vanaf nu ga ik geen afstanden meer plannen ik bekijk per dag wat ik aan kan. Ik merk dat mijn lichaam wat vermoeid raakt. Mijn benen en voeten leveren gelukkig geen problemen op. De eerste 10km gaan morgen in ieder geval omlaag en dalen doe ik fluitend. Voor nu ga ik lekker slapen. Tot morgen.