22-9 Aguiada>Portomarín 27

23 april 2020 - Deventer, Nederland

Vanmorgen pas om half 7 wakker geworden. In de herberg stond de tafel al gedekt dus eerst even lekker ontbeten met echt brood met kaas en koffie. Net na 7 uur vertrokken. Vandaag voorgenomen om het lekker rustig aan te doen. Van af Sarria werd het zoals verwacht erg druk op de route. Allemaal pelgrims met kleine rugzakjes die de aatste 100km lopen en ook nog eens erg rumoerig zijn omderweg staan bussen klaar om de pelgrims die het moeilijk hebben naar de volgende pleisterplaats te brengen. Als in een vierdaagse ging het achter elkaar aan. Toen ik het tijd vond om eens wat te rusten en water te gaan drinken. Ging ik naast een jongen op een bankje zitten die toevallig ook Nederlands is en uit den bosch komt. Dus eindelijk weer eens lekker wat gekletst in het Nederlands. Nog even samen op gelopen maar heb hem later laten gaan omdat hij mij te snel liep. Later op een terras wel toevallig nog even samen koffie gedronken. In Galicië, de provincie waar ik nu loop, staat om de paar honderd meter een zuil met het aantal kilometers nog te gaan. Ik heb de paaltjes afgeteld wachtend op het honderd kilometer paaltje. Toch wel weer een mijlpaal. Nog 100 kilometer naar Santiago de Compostella! Wel bijna een half uur staan wachten tot ik er bij kon voor een foto omdat een stel Aziaten de plek bezet hielden voor allerlei onzinnige foto's. Het begon inmiddels al flink warm te worden. De route ging weer door mooie bossen met gigantische bomen en door kleine boeren dorpjes. Midden in zo'n bos stond een doedelzakspeler heb helaas geen filmpje gemaakt omdat ik toevallig aan het bellen was. Om 17.00u aangekomen in Portomarin waar ik bij binnenkomst vol verbazing heb staan kijken en luisteren naar een helikopter die over kwam vliegen met sirene! Vandaag ondanks de hitte uiteindelijk toch weer 27km gedaan. In Portomarín bij de eerste herberg een bed gekregen en lig op een mooie zaal met 8 personen. Vanavond maar weer eens een pelgrimsmenu gegeten an daarna nog even langs de terrasjes gelopen waar ik Lidie uit Nederland trof die ik al een tijdje niet gezien had. Omdat ze jarig was samen een biertje gedaan. En gezongen natuurlijk. Morgen wordt het weer een lange hete dag met 30 graden. Tot morgen en slaap lekker