20-08 orison/roncevalles 17km

23 april 2020

Vanmorgen om half 7 opgestaan en om half 8 vertrokken. De etappe van vandaag bestond uit veel klimmen elke keer als we dachten dat het eind in zicht was kwam er weer zo'n focking helling. Eindelijk op hoogste punt gekomen

20180820_102143

moeste we de keus maken tussen de makkelijke route langs de weg of de steile door het bos naar benedenn Het pad waar we juist uitdrukkelijk voor gewaarschuwd zijn bij het pelgrimskantoor in sjpdp. Don 't go that way! Werd er gezegd. Het was stijl er lagen losse stenen en op sommige plekken was het drassig en glad. Maar uiteindelijk was het best te doen. Zonder blaren of andere blesure aangekomen in roncevalles,een bed gescoord en vervolgens op een terras een biertje gedaan. Daarna lekker douchen een wasje laten draaien die we morgen om 6 uur droog en opgevouwen kunnen op halen. Daarna een pelgrimsdiner, met wijn natuurlijk. En toen snel naar de pelgimsmis....in het Spaans dus ik heb er geen woord van verstaan. Maar heb iig de pelgrimszegen gehad dus ben de komende tijd veilig. Morgen staat ons een wandeling van 27 kilometer te wachten. Naar verluid is daar een zwembad dus de moeite waard.