19-08 st. Jean pied de port/Orison 8km

23 april 2020 - Deventer, Nederland

Vannacht toch redelijk kunnen slapen. Toen ik gisteravond mijn oogjes sloot waren we met 2 personen. Toen ik wakker werd bleken er 4 bij gekomen te zijn. Ik heb ze niet vernomen, zo vast heb ik geslapen. Om 6 uur had iemand besloten de wekker af te laten lopen maar vervolgens te blijven liggen. Dus maar uit bed gegaan, gewassen en ontbeten met koffie! En om 7 uur op pad gegaan. Omdat de eerste etappe heel zwaar is met veel hoogteverschil heb ik die opgesplitst en vandaag maar 8 kilometer gelopen. Met wel een hoogte verschil van 600 meter. Bij de eerste klim net buiten st jean raakte ik even een beetje in paniek. Pfff wat was dat zwaar! Maar na dat ik mijn tempo wat heb aangepast en ik een beetje in mijn ritme kwam ging het gelukkig een stuk beter. Aangekomen in Orisson lekker gedoucht, de was gedaan en verder de hele middag genoten van het overweldigende uitzicht. Vanavond een lekker 3 gangen diner gehad met wijn. Na het eten een voorstel ronde gehad. Was leuk maar ik geloof dat de meesten elkaar al wel kenden. Als mijn benen mee werken gaat morgen de reis naar roncevalles. 12 kilometer stijgen en 4 dalen. Ik ben benieuwd.