19-9 villafranca del bierzo>la faba 23km

23 april 2020 - Deventer, Nederland

Vanmorgen net na 6 uur in het donker vertrokken het was ijskoud. Normaal eet ik smorgens een croissant om dan in het eerstvolgende dorpje een ontbijt te pakken. Na 5km daar aangekomen, bleek er niets open te zijn, dus nog maar 5km doorlopen naar het volgende dorp. Daar in een barretje bij de warme kachel koffie gedronken, wat gegeten en opgewarmd. Ik heb er vandaag bewust voor gekozen zo veel mogelijk de routes langs de weg te nemen in verband met mijn scheenbeen. De alternatieve routes gaan over de bergen. De route slingerde zich langs een riviertje door de bergen met mooie uitzichten. Door verschillende kleine dorpjes. De eerste 20km ging het gestaag naar boven. Na 20km begon het gedonder. 3km lang een hoogteverschil van 400 mtr door een bos via een rotspad steil naar boven. Dit was lood en lood zwaar! Het is de kunst om voor ik buiten adem raak even te rusten en op adem komen en dan weer rustig aan verder lopen. Ik zie mensen als idioten naar boven rennen alsof het een wedstrijd is nat van het zweet zuchtend en steunend en eenmaal boven kunnen ze nauwelijks nog lopen. Ik voelde wel mijn scheenbeen maar verder ging het best goed. Morgen gaat het verder omhoog. De eerste 4 km een hoogte verschil van 400 mtr. Dus ook weer een heftige klim. Nog eerst lekker slapen. Tot morgen