15-9 Astorga>Rabanal del camino 20km

23 april 2020 - Deventer, Nederland

Vanmorgen om half 7 vertrokken uit Astorga. Al na een paar honderd meter had ik ineens pijn in mijn rechter voet. Zodanig dat het lopen flink bemoeilijkt werd. Gelukkig waren in Astorga alle café's open voor de pelgrims. Dus even een bakkie gedaan schoenen uit en wat rek en strek oefeningen gedaan. Daarna was de pijn weg. De pijn in mijn enkel/scheenbeen werd minder dus aanvankelijk was ik blij en ging ik vol goede moed op pad. Vanaf het begin ging het omhoog. Niet zo stijl, maar toch. Mijzelf voorgenomen regelmatig even rust te nemen. Om mijn scheenbeen wat te ontlasten. De pijn was te doen, maar ik zag op een gegeven moment dat er een zwelling ontstond op de plek waar het me pijn deed. Uiteindelijk na 20 km gestopt en een herberg opgezocht. Gek genoeg waren er meer die de zelfde beslissing hadden genomen want ik zit nu weer met de zelfde mensen in de herberg als gisteren. Gezelligheid alom dus. Na inschrijen eerst een poos op bed gelegen met mijn been omhoog. Na enig navraag en googlen bleek dat het zou kunnen gaan om shin splint. Dus ik moet hier erg voorzichtig mee zijn. Op aanraden van een jongen die het zelfde heeft en er mee naar een dokter is geweest mijn been gekoeld in een emmer water en later met ijs en ibuprofen genomen. Vanavond nog een keer gekoeld met ijs. De zwelling is nu een stuk minder. De komende dagen doe ik het rustig aan en doe korte etappes. Morgen vertrek ik wat later want de eerste 7km gaan stijl omhoog op een lastig pad en dat wil ik niet in het donker doen. Morgen niet meer dan 15km en geef dan mijn been de rest van de dag rust. Hopelijk valt het allemaal nog mee. En gaat het beter na een nacht rust. Tot morgen!