14-9 san martín del camino>Astorga 25km

23 april 2020 - Deventer, Nederland

Vanmorgen met zen 4en, Audrey met haar vriendin en David de gitarist van gisteravond, vertrokken om half 7. In het donker ging het eerst nog langs een drukke weg. Na de eerste stop gekozen voor een alternatieve route die iets langer was maar gelukkig niet langs een weg liep. Het landschap veranderd weer. Nu geen dorre vlaktes meer maar heuvelachtig en mooie natuur. Onderweg veel hagedissen gezien. Na verloop van tijd heb ik de groep laten gaan omdat ik liever alleen loop op mijn eigen tempo. Vandaag helaas wat last van mijn enkel.niet eens mijn enkel maar er net iets er boven met uitstraling naar mijn enkel. Aangekomen in Astorga, Ja je bedenkt het niet. Er zijn 10 herbergen in Astorga ik ben er 3 voorbij gelopen en de 4e genomen. En wat denk je met wie ik weer op de kamer lig....juist de zelfde als met wie ik vanmorgen gestart ben. In de herberg lekker gedoucht en samen een wasje gedraaid. Een was draaien kost 3 euro dus met zen 4en kun je de kosten delen. We zijn wel pelgrims natuurlijk dus we moeten de kosten drukken. Daarna lekker wat op bed liggen lezen en mijn enkel laten rusten. Astorga is een mooie stad met een paar kerken en een mooie stadmuur. Toen de stad in gegaan om een pizza te eten. Eerst zat ik alleen aan tafel maar 10 minuten later zat ik aan tafel met New Zeeland,Spanje,Duitsland en Ierland. En het is net of je elkaar al jaren kent. Bij de stadsmuur nog even van het uitzicht en de zonsondergang genoten en toen het bedje in. Morgen naar Foncebadón 25km en serieus klimwerk we gaan van 870mtr naar 1430 mrt hoogte. Ik hoop dat mijn enkel dat houdt. Voor nu eerst maar eens wat slapen. Tot morgen.