9-9 Calzadilla de la Cueza>sahagun 20km

23 april 2020 - Deventer, Nederland

Vanmorgen net na 6en vertrokken de koppijn was een stuk minder gelukkig maar mijn maag doet nog steeds raar. Het heerst echt onder de pelgrims. Ondanks alles had ik toch best een plezierige wandeling. De uitzichten waren mooier en de dorpjes waar ik doorheen kwam knus en karakteristiek oftewel heel idilisch😏. 2 dorpjes kwam ik tegen waar huisjes in de bergen waren uit uitgegraven. Je ziet een voordeur en een schoorsteen en de rest is berg. Duidelijk heel oud en sommigen worden nog steeds bewoond. De gewone huizen zijn hier vaak opgetrokken met een mengsel van stro en klei. Vlak voor Sahagun, het plaatsje waar ik overnacht staat een klein kerkje en een monument dat aangeeft dat je halverwege santiago de compostella bent, als je bent gestart van uit st jean pied de port zoals ik. Over de hele afstand van de camino is wat onduidelijkheid omdat er alternatieve routes zijn en omdat de route soms iets verlegd wordt. Maar officieel ben ik dus nu na 440km op de helft. In Sahagun heb ik een bed in een tot herberg omgebouwd klooster Een erg mooi en imposant gebouw. Vandaag heb ik dan toch eindelijk Hollandse dames gesproken. Ik had al een paar dagen over ze gehoord maar nog niet gezien. Vanavond ben ik met ze wezen eten. Het was erg gezellig. Morgen een pittige dag van 30 km Als ik me goed voel. Tot morgen!