13-9 kittenman

23 april 2020 - Deventer, Nederland

Even een verhaaltje wat ik jullie niet onthouden wil. Ik sprak hem vanmorgen pas, maar iedereen heeft het er al dagen over. De man met de kitten, oftewel de kittenman zoals hij op de camino genoemd wordt. Tijdens een rustpauze ergens in Estella was er plotseling een kitten van amper 6 weken die wanhopig tegen zijn broekspijp omhoog klom. Het schreeuwde om eten en drinken en zat onder de vlooien en oormijt. Omdat hij nergens een moederkitten vond heeft hij het katje mee genomen en is er bij de eerstvolgende gelegenheid mee naar een dierenarts gegaan. En het daar laten behandelen. Een draagzak gekocht met de bedoeling het beestje mee te nemen. Het beestje raakte daar van in paniek dus dat was geen optie. Hij heeft vervolgens honderden kilometers met het beestje op de arm gelopen. Tot hij iemand trof die er voor kon zorgen dat het naar de US vervoerd wordt. Waar ze hopelijk na de camino weer herenigd zullen worden. Het beestje had mensenkennis. Het is het soort mens waar je onmiddellijk van houd.