11-9 Reliegos>Leon 27km

23 april 2020 - Deventer, Nederland

Vanmorgen pas om 7 uur wakker. Rustig aan wakker geworden want ik was toch al laat. Om 8 uur zou de bar open gaan waar ik sliep dus dan ook eerst maar even een bakkie doen....maar de bar ging niet open. Dus dat moest wachten tot de volgende stop na 6km de route ging weer langs een. Drukke weg, maar oordopjes in en al rockend kilometers maken. Onderweg trof ik Kevin uit USA met zijn vrouw en schoonzus. Al sinds het begin zien we elkaar om de paar dagen. Best leuk! Ook nog even met Helena uit Oekraïne gesproken. Omdat we de zelfde naam hebben vonden we dat we wel even samen op de foto moesten. Voor haar zit de camino er voor nu op. Was een drukke maar gezellige tante. Bij de eerste stop was er alleen koffie dus na een snelle bak weer snel verder. In de hoop dat er bij de volgende stop na 6 km wel tortilla was. En dat was er, hmm lekker met nog een koffie con leché! Daarna helemaal fout gelopen en daar kwam ik na een dikke kilometer pas achter omdat ik geen pijlen meer zag. Nog even getwijfeld of ik door zou lopen en maar zien waar ik uit kwam....de weg ging wel richting Leon. Toch naar mijn intuïtie geluisterd en omgekeerd. Gelukkig uiteindelijk de juiste weg gevonden en in een winkeltje wat water ingeslagen. Onderweg trof ik een vrouw die alleen nog maar op slippers kon lopen. Haar voeten zaten vol met blaren, een waar voorbeeld van horror voeten! Ik bewonder haar doorzettingsvermogen. Het landschap veranderd en langzaam komen de bergen terug. Ik weet dat ik ze weer ga vervloeken als ik er weer tegenop moet krabbelen, maar voor nu ben ik er blij mee na 180 km aan dorre vlaktes en gemaaide graanvelden. Bij Leon aangekomen ging het eerst een eind omhoog om via een een zandpad steil naar beneden Leon binnen te lopen. In leon heb ik een hostel geboekt voor 2 nachten. Morgen ga ik lekker de toerist uithangen. Vanavond op een terras met Kevin en de dames gezellig wat gedronken. En daarna paella gegeten. Morgen dus even niet vroeg opstaan. Slaap lekker allemaal en tot morgen!