Welkom op mijn reisblog!

1 maart 2018 - Enschede, Nederland

IMG_2450[486]

Toen ik vorig jaar een stuk Pieterpad liep,van Pieterburen naar Ommen in 8 dagen wist ik het zeker. Dit is wat ik het allerliefst doe. Lopen,slapen,eten,genieten van de natuur en het buiten zijn en onderweg leuke en bijzondere mensen ontmoeten. Aanvankelijk was het plan om de tweede helft van Ommen naar de sintpietersberg in Maastricht in 2018 te lopen en in de toekomst de Camino Frances. Een tocht die al jaren boven aan op mijn bucket list staat. Langzamerhand begon echter het besef te groeien dat ik het Pieterpad altijd nog kon afmaken, desnoods in delen. Maar als ik de camino wil lopen dat ik dat moet doen nu ik het fysiek nog kan. Mijn longen gaan er tenslotte niet op vooruit door de copd. Daarom besloten dat ik de 900 kilometer lange tocht als alles mee zit nog dit jaar ga maken.Te beginnen in st-Jean-pied-de-port en te eindigen via Santiago de Compostela in Finisterre.
Op 21 juni vlieg ik via Londen naar Biarritz om met bus/trein door te reizen naar St-Jean-Pied-De-Port van waar ik mijn tocht op 23 juni ga beginnen. Mijn uitrusting is inmiddels bijna compleet. Het is nu nog een kwestie van veel trainingskilometers maken en genieten van de voorbereidingen. Niet verwacht dat ik het ooit echt zou gaan doen!Ik heb er zin in!!

Kom dus snel een keertje terug voor de nieuwste reisverhalen en foto’s. Wil je gemakkelijk op de hoogte blijven van mijn belevenissen? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst!

1. Ursula:
    23 januari 2018
    Lieve schat. Wat een avontuur. Ik ga je volgen samen met de kids. Heel veel succes en.bovenal........genieten.
  2. Jurgen:
    2 april 2018
    Hoi Helen, even van het srb naar jouw reisblog gesurfd. Wat goed! Ik kijk altijd naar programma's over de Camino en ga 'm op zeker zelf ook lopen als mijn dochter oud genoeg is om mee te gaan. Geniet van de voorpret en ik ga je volgen. Groet, Jurgen.